do kasy suma: 0,00 zł
wyszukiwarka zaawansowana
Moje konto

Burberry to ekskluzywna, brytyjska marka sygnująca zegarki, perfumy oraz wiele akcesoriów, które są sprzedawane w butikach niemalże na całym świecie. Historia marki rozpoczęła się w 1856 roku, gdy 21-letni sukiennik Thomas Burberry otworzył swój pierwszy sklep  z konfekcją, który mieścił się przy Winchester Street w Basingstoke (hrabstwo Hampshire, Wielka Brytania).

 

Marka Burberry zyskała rozgłos dzięki norweskiej wyprawie nabiegun południowy w roku 1911. Kapitan wyprawy - Roald Amundsen używał wówczas namiotów zrobionych z  gabardyny. To zdarzenie podkreśliło wysoką jakość materiału i ochronę przed deszczem i wiatrem nawet w ekstremalnych warunkach. Markę rozpromował również uczestnik wyprawy na Antarktydę-  Ernest Shackleton, którego ekipa uniknęła odmrożeń dzięki gabardynowym ubraniom. Firma zyskała także dzięki wybuchowi w 1914 roku I wojny światowej, gdyż właśnie wówczas otrzymała intratne zlecenie na przygotowanie pół miliona płaszczy wojskowych. To właśnie wtedy powstał  znany do dziś klasyczny trencz. Znajdujące się na na ramionach pagony oraz sprzączki w obecnych trenczach są pozostałością po wojskowym sznycie - dawniej służyły one żołnierzom do zamocowania tornistra, lornetki, maski gazowej, mapnika lub granatów. Naming dla tego typu płaszczy pochodzi od angielskiego zwrotu "trench coat" oznaczającego „płaszcz do okopów”.

Popularność płaszczy nie skończyła się wraz z wojną. Dzięki pojawieniu się ich w takich filmach jak „Casablanca”, gdzie nosili je Humphrey Bogart i Ingrid Bergman, "Śniadanie u Tiffany'ego"z główną rolą Audrey Hepburn czy "Różowa Pantera" z Peterem Sellersem ubranym w trencz  moda na płaszcze od Burberry zaczęła ogarniać cały świat.

Kolejną składową identyfikacji wizualnej marki jest słynny wzór czarno-biało-czerwonej kratki na beżowym tle opatentowany w 1924 roku. Kraciasty wzór od Burberry początkowo był stosowany jedynie na podpince płaszczy przeciwdeszczowych. Rozpromowały go dopiero w 1964 roku  brytyjskie sportsmenki, biorące udział w  letniej olimpiadzie w Tokio. Otóż gdy wysiadły one z samolotu zaczęły oblegać je rzesze fotoreporterów prosząc by sportsmenki ustawiły się do zdjęcia. Było wówczas dość ciepło, więc kobiety zdjęły płaszcze i przewiesiły je sobie przez ramię. Przez przypadek zrobiły to podpinką do góry. W ten właśnie sposób świat zwrócił uwagę na wzór podpinki płaszczy Burberry, "angielska kratka" stała się symbolem użytecznej elegancji.

 

O wysokiej jakości i prestiżu marki świadczyć może fakt nadania Burberry w 1955 roku przez królową Elżbieta II przywileju Royal Warrant, który dosłownie oznacza "królewską gwarancja", czyli tytuł nadawany oficjalnym dostawcom dworu. Rekomendacja Rodziny Królewskiej oznacza dla marki cenną promocję.

Mimo wymienionym sukcesom pozycja marki zaczęła słabnąć. Punktem zdecydowanie osłabiającym PR marki Burberry była bitwa gangów „kibiców” w Sunderland w 2003 roku, gdy ci chuligani zaatakowali grupę tureckich emigrantów. Otóż na nieszczęście dla marki Burberry londyńscy "chavs" (dresiarze, kibole,  zadymiarze)  uznali kratkę Burberry za swój nacjonalistyczny symbol. Przez to, że kibole nosili bejsbolówki i szaliki ze wzorem słynnej kratki zaczęto ich nazywać „chłopcami Burberry”. Choć często nie były to oryginalne markowe wyroby, to jednak nawet podróbki niekorzystnie wpływały na wizerunek marki. Doszło nawet do tego, że takie domy towarowej jak:  Harvey Nichols,  Harrods czy  Selfridges zrezygnowały ze sprzedaży produktów sygnowanych przez Burberry. Złą passę przerwało zatrudnienie przez Burberry Amerykanki - Rose Marie Bravo, która objęła stanowisko dyrektora generalnego. To właśnie  Rose Marie odświeżyła wizerunek marki. Aby to osiągnąć zatrudniała znanych ze świata mody projektantów, których podkupiła swoim konkurentom np. Fabian Baron został przejęty od Calvina Kleina, Roberto Menichetti od il Sander, a Christopher Bailey od Donny Karan i Gucciego. Christopher Bailey okazał się dla marki doskonałą inwestycją, dlatego też zaledwie po ośmiu latach pracy dla  Burberry, czyli w 2009 roku otrzymał stanowisko Głównego Dyrektora Kreatywnego.
Aktualnie marka Burberry obecna  jest niemalże na całym świecie. Butiku Burberry nie ma jedynie w  krajach afrykańskich i w Ameryce Południowej.
W Polsce marka posiada butiki na Placu Trzech Krzyży w Warszawie, w Silesia City Center w Katowicach oraz  na Plcu Wolności w Poznaniu.

 

 

 

Zegarki Burberry

dodaj do przechowalni
Burberry BU1366 |⌚PRODUKT ORYGINALNY Ⓡ - NAJLEPSZA CENA ✔ | Burberry BU1366 |⌚PRODUKT ORYGINALNY Ⓡ - NAJLEPSZA CENA ✔ |
Producent: Burberry
Cena:

1 299,00 zł

Wysyłka w: 24 godziny

Sugerowana: 1 550,00 zł
szt.
zobacz więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium