Reklamacje i zwroty
AKTUALIZACJA POLITYKI ZWROTÓW I REKLAMACJI
Od 22.11.2024 wszystkie produkty zakupione w naszym sklepie objęte są wydłużonym prawem do zwrotu aż do 31.12.2024.
Informacja o Formularzach do Pobrania
Dla wygody naszych Klientów przygotowaliśmy edytowalne formularze zwrotu i reklamacji w dwóch formatach:
-
Format .DOC
- Przeznaczony do wypełnienia na komputerze.
- Można go edytować w dowolnym edytorze tekstowym, np. Microsoft Word, LibreOffice, czy Google Docs.
- Idealny dla osób, które preferują przesłanie formularza drogą elektroniczną.
-
Format PDF
- Gotowy do wydruku.
- Przeznaczony dla Klientów, którzy wolą wypełnić formularz ręcznie i dostarczyć go w formie papierowej.
- Odpowiedni do załączenia wraz z przesyłką zwrotową.
Dostępne formularze:
- Formularz Reklamacyjny
- Formularz Zwrotu Towaru
Jak pobrać formularze?
Formularze są dostępne do pobrania na naszej stronie w sekcji Pomoc -> Zwroty i Reklamacje. Po kliknięciu w odpowiedni link, można wybrać preferowany format pliku:
Sposób wykorzystania formularzy:
- Pobierz odpowiedni formularz.
- Wypełnij wszystkie wymagane pola, zgodnie z opisem.
- Złóż formularz:
- W wersji elektronicznej (prześlij na adres e-mail: obsluga@zegarkinareke.pl),
- Lub w wersji papierowej (dołącz do przesyłki i wyślij na adres: ABC MULTIMEDIA, ul. Gen. Józefa Bema 5, 33-100 Tarnów).
W przypadku jakichkolwiek pytań, zapraszamy do kontaktu:
- E-mail: obsluga@zegarkinareke.pl
- Telefon: ...............................................
Prosimy o dokładne zapoznanie się z regulaminem zwrotów i reklamacji przed wypełnieniem formularzy.
Dziękujemy za współpracę!
§9. Procedura rozpatrywania reklamacji
-
Obowiązki Sprzedawcy
Sprzedawca zobowiązuje się dostarczać produkty wolne od wad fizycznych i prawnych. W przypadku wad zakupionych towarów Klientom przysługują uprawnienia przewidziane w Kodeksie cywilnym (art. 556 i nast.) oraz w przepisach Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2019/771 z dnia 20 maja 2019 r. -
Zgłoszenie reklamacji
Reklamacje można zgłaszać:- pisemnie, na adres Sprzedawcy: ABC MULTIMEDIA, ul. Gen. Józefa Bema 5, 33-100 Tarnów,
- mailowo: obsluga@zegarkinareke.pl,
przesyłając Formularz Reklamacyjny, który powinien zawierać: - dane kontaktowe Klienta,
- opis wady, datę jej wykrycia oraz żądanie Klienta,
- dokument potwierdzający zakup (np. paragon, faktura).
-
Zwrot towaru w celu rozpatrzenia reklamacji
Jeśli reklamacja wymaga fizycznego zbadania towaru, Klient dostarcza go na koszt Sprzedawcy pod wskazany adres. W przypadkach, gdy dostarczenie towaru byłoby niemożliwe lub utrudnione (np. z uwagi na jego rozmiar), Klient udostępnia towar w miejscu, w którym się znajduje. -
Termin rozpatrzenia reklamacji
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych od jej otrzymania. W przypadku braku odpowiedzi w tym terminie, reklamacja uznawana jest za zasadną. -
Odpowiedzialność gwarancyjna i posprzedażowa
Sprzedawca nie udziela odrębnej gwarancji na produkty, chyba że gwarancja producenta jest dołączona do towaru.
§10. Prawo do odstąpienia od umowy
-
Prawo konsumenta
Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827) oraz Dyrektywą UE 2011/83/WE, Klient będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia odbioru towaru, bez podania przyczyny. -
Akcja świąteczna
Produkty zakupione w okresie od 22.11.2024 objęte są wydłużonym prawem do odstąpienia od umowy do dnia 31.12.2024. -
Realizacja zwrotu
- Klient odsyła towar na adres Sprzedawcy niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni od dnia poinformowania Sprzedawcy o odstąpieniu.
- Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostawy, w terminie 14 dni od otrzymania zwrotu lub dowodu jego nadania.
-
Odpowiedzialność Klienta
Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. -
Wyłączenia prawa do odstąpienia
Prawo odstąpienia nie przysługuje w przypadku umów, w których:
a) produkt został wykonany na indywidualne zamówienie,
b) produkt jest łatwo psujący się lub ma krótki termin przydatności,
c) produkt został dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu, a jego otwarcie uniemożliwia dalszy zwrot ze względów higienicznych.
Formularze
Formularz reklamacyjny
- Imię i nazwisko Klienta:
- Adres:
- Telefon/e-mail:
- Nr zamówienia/faktury:
- Opis wady:
- Data stwierdzenia wady:
- Żądanie: () naprawa,
Formularz odstąpienia od umowy
- Imię i nazwisko Klienta:
- Adres:
- Nr zamówienia:
- Data zakupu:
- Numer rachunku bankowego (do zwrotu płatności):
- Podpis konsumenta: (jeśli dokument jest składany w formie papierowej)
Podstawa prawna
- Kodeks cywilny (Dz.U. z 2023 r., poz. 2329).
- Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2019/771 z dnia 20 maja 2019 r.
- Dyrektywa UE 2011/83/WE dotycząca praw konsumentów.